Zaštitite svoj vid!
Više nego ikad naše oči su izložene velikim stresom. Dugo satni i prije svega svakodnevni rad na računalu, gledanje televizije, manjak sna i sunčeve zrake samo su neki od brojnih uzroka slabljenja našeg vida. Pomozite svojim očima!
Jedite tamno i lisnato povrće
Povećajte unos lisnatog i povrća tamne boje poput špinata, kelja, patlidžana i brokule koji sadrže karotenoide koji dokazano smanjuju rizik razvijanja očnih degeneracija. Potrudite se da vam je skoro svaki dan na tanjuru nešto lisnato i tamno povrće.
Obavezni antioksidanti
Namirnice poput raznih bobica, naranči, šljiva i trešnji pospješuju smanjivanje posljedica slobodnih radikala koji su nastali pod utjecajem prirodne, poput štetnih sunčevih zraka i prirodnog onečišćenja. Nutricionisti savjetuju po dvije porcije dnevno.
Multivitamini
Istraživanje koje je proveo američki institut za vid pokazao je da supstituti vitamina C i E, beta karotena, raznih minerala i cinka smanjuju rizik i usporavaju razvijanje očnih degeneracija, posebice kod pacijenata koji imaju veće predispozicije. Povećajte unos vitamina B6 i B12.
Omega 3 kiseline
Prošireno je da omega tri kiseline pozitivno utječu na naše srce, no oni su itekako važni i za zdravlje naših očiju. Povećajte unos ribe i morskih plodova (barem dva puta tjedno), konzumirajte omega tri namaze i ulja.
Moćna mrkva
Kada pričamo o zdravlju očiju i našeg vida ne smijemo zaboraviti na moćnu mrkvu. Najbolji način da izvučete maksimum iz nje je grickanje mrke ili radite salatu od mrkve.
Sunčane naočale
Štetne sunčeve zrake negativno utječu na naš vid. Stručnjaci naglašavaju da su upravo oni jedan od glavnih uzročnika očnih degeneracija. Zbog toga je važno zaštititi oči. Nosite kvalitetne sunčane naočale koje će štititi vaše oči od štetnih zraka.
Sport
Određena istraživanja su pokazala da vježbanje povećava pritisak unutar oka što smanjuje rizik nastanka glaukoma. Barem tri puta tjedno bavite se sportom – trčanje, vožnja, bicikla, plivanje, nogomet ili odlazak u teretanu.